Hej!

Hej har inte kunnat blogga på ett tag... Har lite annat i mitt liv att ta tag i just nu. Skolan har börjat... Orka
Jag har inte vart hemma så mkt i sommar heller. Jag har ju vart på Talangläger (Volleyboll) Där träffade jag massa goa brudar.(Och killar)  Jag har vart i värmland, hos en kompissommarstuga 2-3  veckor och vart i Falkenberg<3<3 Älskar det stället!!! Ja har haft fullt upp med stallet kompisar och lite så.

Jag har ridit min goding och senast hoppade vi lite granna. Det går bara bättre och bättre för dom i hoppnigen och dressyred.

När vi började med dom kunde man inte göra ng med dom men under domma 2-3 åren då har det hänt saker.

Från att vara omöjliga att sitta ner på, bara kunna och vela sträcka ut galoppen, att försöka bocka av mig, inte ens sett ett hinder, kan inte ng dressyr alls, skumpig i traven, inte gå att rida barbacka, inte kunna rida på volt. Men dom gör framsteg hela tiden.

Nu kan vi: 

Sitta i galoppen, korta och länga galoppen. inga bocksprång (bara om han e på bus humör)=), Hoppa 65-70 cm, Skänkelvikning bakdelsvändning framdelsvändning rygga m.m, sitta i traven, rida barbacka, rida på volter hur lätt som hellst. Det går till och med att göra ett dressyr program med han om man vill.<3  

Det kanske har tatt några år men det är det f*n värt allt dom kan idag<3<3 

Om jag kunde spola tillbaks i tiden skulle jag spola tillbaka då vi red en riktigt mysig skogstur på vintern. Det hade precis kommit nysnö, kanske 10-15 cm. och sen att få pulsa runt i snön. Det är den bästa känslan man kan få. Och samma känsla när man verkligen får hästan att lära sig det man tränar med den.<3<3 Att lära en häst kan ta flera år om det vill för mig det är roligt att få utväcklas med hästen. Det kvittar om det tar 1 vecka 1 månad 1 år.

Vissa hästar har svårare an andra på dressyren medan andra har lättare att hoppa! 
Det tog så lång tida att lära dom det för det är inte alltid vi hinner ut. Jag tränar och nu har jag kycket i skolan.

Jaja Idag har jag vart i skolan. Vi slutade 20 över 3 ._. Jobbigt. Fast två av lektionerna var roliga. Vi har världens roligaste No och Mattelärare, han skojar om allting. han pratar bort hela Mattelektionen nästan. Gud va han e rolig. Det va ng som hade skrivit nått på väggen och så läser han upp det. Och sen säger han - Man ska skriva det som komer ifrån hjärtat. Och alla började as flabba. Alla i klassen är väll ganska blyga. det är en ny klass vi har vart i skolan i 3 dagar. kännt varandra i 4.

Han sa även att har man kommit fram så är det fortfarnade hälften kvar. Tror man att man kan allt innom riding så har man fel. Man har alltid hälften kvar. Man kan alltid lära sig mer. Man blir aldrig klar!!

It does not matter if you're faster or slower than the rest.
What matter is that you do your best!

 Poänghoppning ärevarv!!<3<3 Jag och mona kommer först Bakom Sofia Och Thunder<3

 Jag och svinten. Min lilla göllunge<3<3


 Denna bilden bjuder jag på. Haha En bild från värmland<3

Ha det bra/ Ida

Kommentarer
Postat av: Michelle

Jätte söta och fina bilder:D

2011-08-24 @ 21:31:39
URL: http://ponnybrudarnaa.blogg.se/
Postat av: I JUST CAME TO SAY HELLO!

Hoppas du får en bra dag!

2011-08-25 @ 09:43:23
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: Amanda

Eran blogg är jätte fin och intressant att läsa.



Unskar att ni hade tid att blogga mera!! :D

2011-08-25 @ 16:20:44
Postat av: Hanna

Hej Det låter roligt att få pulsa i snön. Jag har ingen häst så jag rider ju på ridskola. Men det värkar jätte häftigt och härligt. Men jag har en fråga. Har du någonsin åkt av svinten?:D

Och vad är det bästa med honom?

Hur många gånger har du åkt av överhuvudtaget?

Och vilka hästar i sånn fall?

Kram;)

2011-08-25 @ 16:49:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0